background

Sunday, April 17, 2011

pergi tak kembali...


Hari ini genaplah11 hari kakak saya yang tercinta ~Rosmiah Moslin~ meninggalkan kami untuk selamanya...sesungguhnya amat sukar untuk menerima berita ini tapi kita harus ingat kita hanya menumpang di dunia Allah ini...
setiap yang bernyawa pasti akan mati~~~
Mengimbas kembali kenangan-kenangan bersama arwah membuatkan air mata menitis kembali...namun saya harus kuat..
Life must go on...
Bak kata abang saya,
"urusannya di dunia sudah selesai.kita yang masih hidup seharusnya memperbaiki diri untuk persediaan bertemu-Nya".

tepat sekali kata-katanya di situ...

kami dari 12 orang adik-beradik sekarang tinggal 10 orang lagi...semasa saya berada di tingkatan 4, abang sulung saya pergi meninggalkan kami..dan sekarang kakak saya lagi yang menyusul...lepas ini ???....tiada siapa yang tahu...

sebelum arwah kakak meninggal, saya sempat bertemu dengannya sebelum beliau meninggal beberapa jam selepasnya..keadaannya ketika itu memang meyayatkan hati...saya pun dapat rasa macamana susahnya itu mau menarik nafas...amat siksa rasa bila oksigen tidak sampai pegi jantung....saya sempat peluk dia, cium dia sebelum dia pergi untuk selamanya... T_T

kata-kata terakhirnya masih terngiang-ngiang di telinga saya..."saya rasa saya akan mati malam ini. kasi baca saya yasin aa"....dan betul, malam tu juga dia meninggal dunia...

aduh sakit jiwa saya huhuhu.....semoga roh beliau aman di sana dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman...al-Fatihah~~

kau pergi untuk selamanya...
di saat kau masih diperlukan...
sedih rasa hati ini, bila mengenangkan...
kau kakakku tercinta~~~~

amanlah kau bersemadi di sana kakakku tercinta ~~~Rosmiah bt. Moslin~~~

No comments:

Post a Comment